31.03.2009

"Nieproporcjonalnie wiele rzeczy nas dotyczy...

...które mało nas obchodzą."

Wszystko składa się z drobniuteńkich elementów. Od pewnego czasu są dla mnie zupełnie nie do poskładania, fruwają wokół bez ładu i składu. Nie wiem, czy jest sens próbować to posklejać... Wydaje mi się to niemożliwe, więc szkoda mi na to energii. Są też wysepki wśród tych latających elementów - ludzie, obrazy, dźwięki i miejsca, które kocham. Tam zawsze jest po co wracać. Są też wspomnienia, nad którymi płaczę. Nie chcę ich stracić.

Wygląda na to, że wreszcie nauczyłam się żyć chwilą - tylko to jest też niepokojąco bliskie życiu "z dnia na dzień"... Brak mi jakiejś całościowej perspektywy, ale wydaje mi się, że każda całościowa perspektywa jest skazana na porażkę - za często się mylimy, żeby ryzykować przywiązywanie się do jakiegoś obrazu świata. Więc zasypiam nie myśląc o minionym dniu, ani o kolejnym. Budzę się, żeby iść przed siebie, nie myśląc gdzie, ale zawsze z nadzieją na coś dobrego. Staram się mieć otwarte oczy i uszy. Idę, patrzę - czasem te fruwające elementy świata mnie czarują, na chwilę układają się w całość, wtedy śmieję się, śpiewam, tańczę, jestem. Innym razem latające, niepasujące do niczego kawałki mnie przerażają, przytłaczają, wtedy śnię o miejscu, w którym można się ukryć i przeczekać burzę.

Na razie porzuciłam próby zapamiętania wzoru i ułożenia puzzli tak, żeby trwały niewzruszone na swoim miejscu . "Bez pretensji do mądrości, której nie mam..."
Nie chcę rozmieniać się na drobne, szukać namiastek akceptacji tylko po to, by uciszyć strach. Nie chcę mozolnie budować obrazu siebie, który zależy od tego, jak
wiatr powieje. Wyobrażać sobie, że wiem coś o świecie.
Chcę umieć spojrzeć w twarz bliskim osobom, mieć czas na to, co kocham.
I pozbyć się strachu przed lataniem.


jesteś --- bo skąd tyle jeszcze nadziei
[J.Twardowski]

4 komentarze:

  1. Ty przynajmniej masz jakiś obraz tej rzeczywistości :) pokawałkowanej, ale jednak obraz.

    OdpowiedzUsuń
  2. rozumieć niezrozumiałe ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kama - wiem za czym tęsknię, i czego się boję - tyle... I czasem wiem, że nie jestem pępkiem świata.

    Natalku - nie wiem, chyba już nie chcę zrozumieć... przynajmniej nie rzeczywistość.

    OdpowiedzUsuń
  4. U2 - Starin at the sun

    Summer stretching on the grass
    Summer dresses pass
    In the shade of the willow tree
    Creeps are crawling over me
    Over me and over you
    STUCK TOGETHER WITH GODS GLUE
    It's gonna' get stickier, too
    It's been a long, hot summer
    Lets get undercover
    Don't try to hard to think, don't think at all

    I'm not the only one,
    Staring at the sun.
    Afraid of what you'd find
    If you took a look inside
    I'm not just deaf and dumb
    Staring at the sun
    Not the only one
    Who's happy to go blind

    There's an insect in your ear
    If you scratch it won't disappear
    It's gonna itch and burn and sting
    You want to see what the scratching brings
    Waves that leave me out of reach
    Breaking on your back like a beach
    Will we ever live in peace?

    'Cause those that can't do
    Often have to
    And those that can't do
    Often have to preach

    To the ones
    Staring at the sun
    Afraid of what you'd find
    If you took a look inside
    Not just deaf and dumb
    I'm staring at the sun
    I'm not the only one
    Who'd rather go blind

    Intransigence is all around
    Military still in town
    Armour plated suits and ties
    Daddy just won't say goodbye
    Referee won't blow the whistle
    God is good but will He listen
    I'm nearly great
    But there's something missing

    I left it in the duty free area
    But you never really belonged to me

    You're not the only one
    Staring at the sun
    Afraid of what you'd find
    You step back inside
    Not sucking on my thumb
    I'm staring at the sun
    I'm not the only one
    Who's happy to go blind

    ten glue to tak do tych kawałków, tak mi się skojarzyło instyktownie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze można dodawać wybierając opcję "Komentarz jako: Nazwa/adres URL"